TRX edzés

TRX edzés

TRX edzés


Edzettségi szintednek megfelelően tudod kihasználni a felfüggesztéses tréning előnyét. Erősebb, rugalmasabb és fittebb lehetsz, ráadásul szinte minden gyakorlatnál aktiválod a core izmokat – ami a mélyen fekvő törzsizmok hatékony erősítésében is kulcs szerepet játszik.


Egyszerűsége miatt szinte bárhova el tudjuk helyezni az eszközt. A teremben a falra, plafonra, a kertben a fára, de a kizárólag a kreativitásunk szabhatja határát, hogy hol használjuk. Mivel az eszköz magassága állítható, így a nehézsége is állítható, de tudjuk szabályozni a saját testünkkel is, hogy mennyire legyen magas a nehézségi fokozata. Biztosan Te is láttál már videót egy TRX edzésről. Szinte az összes esetben az emberek egy bizonyos szöget vesznek fel a testükkel (általában 40-50°-os szöget) és a testükre ható gravitáció segítségével tudják szabályozni a gyakorlatok nehézségét. Ez az az ok, ami miatt a súlyfelesleggel rendelkezők is használni tudják (kizárólag azok, akiknek nem új a sport fogalma), mert saját maguknak tudják szabályozni a gyakorlatok nehézségét.

A funkcionális tréning – így a TRX edzés is – a tested és az izmaid a mindennapi élet kihívásaira készíti fel. Nem az izomépítés a lényeg, hanem a kiegyensúlyozott, stabil és terhelhető teljes izomzat. A módszer a test természetes képességeit erősíti és emeli ki.

 A funkcionális tréning másik alapvető sajátossága, hogy középpontba helyezi az úgynevezett „core” izmok fejlesztését (az ágyéki gerincszakasz körül lévő izomhurok), mely izomcsoport a tested erőközpontja és gerinced stabilizálásában is alapvető fontosságú.

Az ízületeket és izmokat minden lehetséges dimenzióban megmozgatjuk,  ezáltal teljesítmény javul, és a hétköznapokban is „funkcionálisabban” működhetnek.

Ma már széles körben alkalmazzák az élsportolók erőnléti edzésprogramjában.

Átformálja a tested, harmonikusan kidolgozott izomzatot eredményez és jobb izom-egyensúlyt, fejleszti az állóképességed és a stabilitásod. Az edzéseid hatékonyságát természetesen csak a helyes táplálkozással lehet fokozni és a rendszeresség itt is alapvető fontosságú.

 

Balázs Adrienn
TRX edző