Spinning edzés - kellemeset a hasznossal!

Spinning edzés - kellemeset a hasznossal!

Spinning edzés - kellemeset a hasznossal!


A spinning edzés zenére végzett kerékpáros aerobic óra, melyet bent az edzőteremben végeznek, ez okból kifolyólag a másik elnevezése indoor cycling. A spinning edzés a szobabiciklizésre hasonlító csoportos mozgásforma, melyet professzionális spinning edző irányításával végeznek 40-60 percen keresztül „sík” és / vagy „hegyi terepen”. Ez a kiváló kardió edzés egyszerre fejleszti a testet, a lelket, a mentális képességeket és az állóképességet is, egy ilyen spinning edzésen akár 400-600 kalóriát is elégethetünk. Az óra közben az edző nem várja el, hogy mindenki ugyanolyan intenzitással, ritmussal csinálja végig az edzést, a spinning egyik előnye pont az, hogy a sportolni vágyók a saját céljaiknak és aktuális fittségi állapotuknak megfelelő intenzitással végezhetik az órát. A spinning Budapesten rengeteg helyen elérhető, ám nem mindegy melyiket választod, ugyanis, ha egy rossz felszereléssel ellátott, szakszerűtlen edző által tartott spinning edzésre tévedsz be, nem biztos, hogy olyan élvezetes és hatékony órában lesz részed és még a kedved is el mehet tőle.
A motivációt nagyban növeli az órán résztvevő többi csoporttag, az edző és a ritmusos zene, melyek garantáltan jobb hangulatot biztosítanak, mintha otthon tekernél egyedül a szobában. Azoknak is kitűnő választás, akik szeretnek biciklizni, vagy szoktak is, de jelenleg nincs rá idejük, vagy lehetőségük az időjárás okozta viszontagságok miatt. Fő célja az állóképesség fejlesztése, a testrészeink közül pedig leginkább a comb, a fenék és a vádli fog fejlődni, de a későbbiekben, ha elég intenzitással végezzük, az egész testünket átmozgathatjuk vele.
Az úgynevezett indoor cycling-nek számos pozitív hatásai is van. Általánosságban a legtöbb sport főleg a térdek ízületeire és szalagjaira veszélyes, azonban a spinning edzés kíméletes a térddel, hiszen tekerés közben nem érkezik rá függőleges becsapódással járó terhelés, úgy mint pl. a futásnál, azonban a térd körüli izmokat nagyon hatékonyan erősíti. Jelentősen javítja a keringési rendszert, erősíti a szívet, növeli a vér oxigénszállító hatékonyságát és erősíti az érfalat. A tüdő teljesítőképessége az állóképességgel együtt növekszik. Az edzőteremben végezhető mozgásformák közül az egyik legeredményesebb zsírégető sport, ennek köszönhetően pedig az izzadás méregteleníti a szervezetet is. Egy erőteljes spinning edzés alkalmas a stressz levezetésére is, amire köztudottan mindenkinek szüksége van.
Ha csak most vágnál bele a mindent átmozgató spinning edzésbe, vagy esetleg eddig nem volt teljes rálátásod a témára, íme néhány tanács, amit érdemes megfogadni.
A nagy intenzitásnak köszönhetően fokozott izzadásra lehet számítani, melyet nem árt pótolni akár edzés közben, így mindenképpen legyen nálad egy palack víz. Ugyanezen okból kifolyólag tanácsos magunknál tartani egy törölközőt is, ami akkor is jól jöhet, ha a kormányon kezd csúszkálni a kezed. A testsúly főleg a lábra nehezedik, ami a talpon összpontosul, így nem mindegy, mi van rajtunk tekerés közben. A puha talpú cipőket felejtsd el, hiszen még talpi íngyulladást is előidézhet, válassz egy kényelmes keménytalpú cipőt vagy kerékpáros cipőt. Célravezető a indoor cycling alatt figyelni arra, hogy ne támaszkodjunk rá a kezeinkre, így megóvhatod magadat a később jelentkező váll és csuklófájdalmaktól. Érdemes már az első órán kérni az edző segítségét a gép beállításával kapcsolatban, ha nem akarsz órán a nyergen való csúszkálással vagy a kormány elérésével bajlódni.
Ha szeretnéd kipróbálni az indoor cyclinget, de nem tudod, hol van minőségi, professzionális spinning Budapesten, látogass el az Oxygen Fáy wellness és fitness központjába, ahol a spinning edzéseken kívül számos más típusú csoportos edzés és edzőterem áll rendelkezésedre a pihentető wellness és egyéb szolgáltatásokon kívül.